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Ducati 1198 official pictures - 海外バイクサイトまとめ(2008/11/4)

+ Ducati 1098 Streetfighter: Official pictures - MCN
モンスターではない?

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2008/November/3-9/nov0409-ducati-1098-streetfighter-first-pictures/



■ Ducati 1198 official pictures - MCN

 プレスリリースが既に出てたんですね

+ プレスリリース

>“S”のみに、ドゥカティデータアナライザー(DDA)とドゥカティトラクションコントロール(DTC)が標準装備される。

 1198にDTC後付出来るのかな?




 誤訳発見

>Traction control is now standard with no need to fit a race kit as 1098R owners have to.

 トラクションコントロールは、1098Rのようにレースキットを装着しなくても標準装備される。


 でした。

+ ドゥカティ、STREETFIGHTER、1198などミラノショーで3モデル発表 - マイコミジャーナル

 この記事だと、トラコンは1198Sに"のみ"搭載になってますね・・・



>Ducati has just released official pictures of the new 1198, an updated version of the 1098 with the larger capacity engine from the 1098R.

Ducatiは、新SBKである1198の映像を公開した。
1198は1098Rゆずりの、1098と比べ100cc排気量アップしたエンジンを搭載する。

The new motorcycle retains most of the running rear and the styling from the two year-old 1098, but the 1099cc v-twin motor has been replaced with 1199cc Testastretta Evoluzione engine first used in the £24,000 1098R earlier this year.

新SBKは、その走りとスタイリングの大部分を2年前に発売された1098から引き継ぐ。
しかし、1099ccVツインエンジンは、今年初頭に£24,000(4,725,000円)で発売された1098Rの1199ccTestastretta Evoluzioneエンジンにリプレイスされている。

The engine is almost identical to the 1098R, though Ducati’s claim of 170bhp is 10bhp less than the 1098R. Torque is up by 7lb-ft to a claimed 97lb-ft. The bigger bore, longer stroke engine (106mm x 67.9mm compared to the 1098’s 104mm x64.7mm) has larger valves than the 1098, as well as bigger throttle bodies from the 1098R.

そのエンジンは1098Rのものと極めて近いが、170馬力となっており、1098Rのそれと比べ10馬力低い。
トルクは1098と比べ7lb-ft(9.5Nm)アップしており、97lb-ft(131.5Nm)となっている。
ビッグボア、ショートストロークエンジンは、1098と比べボアで2mm、ストロークで3.2mm拡大(1198:106mm x 67.9mm 1098:104mm x64.7mm)されており、拡大されたバルブ、1098Rと同様の大径スロットルボディを持つ。

The 1098R’s gearbox ratios and shot-peened high strength gearbox internals are also used to match the increase power.

1098Rのショットピーニング加工された強化ギアボックスは、そのギア比と共に、パワーアップしたエンジンに適している。

Overall engine weight has been reduced by 3kg thanks to a switch to Vacuum Die-Casting production method for the crankcases, which allows precise control over material thickness and increases strength too.

エンジンの全重量は、クランクケースのバキューム・ダイキャスト製法のお陰で3kgの軽量化を果てしている。
また、製造精度の向上により、より薄くすると共に、強度を増している。

Traction control is now standard with no need to fit a race kit as 1098R owners have to. The 1198S also gets a set of new seven-spoke forged aluminium Marchesini wheels, and the standard 1198 has a new design of ten-spoke alloy rims from the same manufacturer.

1098Rに搭載されたトラクションコントロールは、1198には搭載されない。
ホイールはマルケジーニにより新設計され、1198Sには、7スポークの鍛造ホイール、スタンダード1198には、10スポークホイールが与えられる。

Claimed dry weight has dropped by 2kg to 171kg thanks to the lighter engine. Bodywork, suspension, brakes and the rest of the chassis is unchanged from the 1098.

車両重量は、エンジンの軽量化により1098のそれと比べ2kgの軽量化を果たし、171kg(乾燥)となる。
その他の、フレーム、サスペンション、ブレーキは1098からの変更は無い。


 1198が公開されたらしいので、MCNの記事を翻訳。
 1098からさらに2kgも軽量化してくるのが憎いね。
 最近のユーロ安で、1198も安くならないかなぁ・・・

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2008/November/3-9/nov0408-ducati-1198-official-pictures/


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テーマ:バイク - ジャンル:車・バイク

  1. 2008/11/07(金) 17:40:31|
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